Promovare şi cooperare economică

Promovarea exporturilor româneşti


Sistemul de susţinere şi promovare a exportului cuprinde instrumente de susţinere a exportului aliniate la regulile internaţionale în domeniu şi la practica altor ţări:

I. Instrumente de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat
1. Instrumente în administrarea EXIMBANK, conform Legii nr. 96/2000, modificata prin Legea nr.165/2006 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK-S.A.. Comitetul Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior repartizeaza fondurile alocate anual prin bugetul de stat pe instrumentele din administrarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK-S.A., conform Legii nr. 96/2000, în funcţie de necesităţile de susţinere a exportului.

2. Instrumente în administrarea ministerelor de resort :
2.1. Programul de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri , prin care se suporta, parţial sau total, din fonduri de la bugetul de stat cheltuielile privind:
a. participarea la târguri şi expoziţii internaţionale, cu suportarea a 50% din cheltuielile privind transportul, cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant din partea fiecărui expozant şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfăşurarii acţiunii promoţionale, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale, etc.
b. organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor în străinătate, cu suportarea a 50% din cheltuielile de transport extern, cazare şi asigurare medicală pentru un participant de la fiecare firmă, la nivelul baremelor stabilite pentru institutiile publice, precum şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul în interiorul ţărilor de destinatie pentru persoanele care participă la acţiunile respective, a celor pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării, a materialelor promoţionale, etc.
c. realizarea de studii de piaţa si de produse, inclusiv pentru obiective complexe, pe baze concurenţiale, in conformitate cu legislatia in vigoare, cu suportarea a 50% din cheltuielile aferente;
d. realizarea de actiuni de publicitate si reclama cu caracter general, pe piete de interes pentru exportul romanesc, pe baze concurentiale, cu suportarea totala a cheltuielilor, inclusiv a celor pentru distribuirea materialelor de publicitate;

Alegerile pentru Parlamentul European și referendumul național din 26 mai 2019

16.05.2019

Alegerile pentru Parlamentul European și referendumul național din 26 mai 2019 La 26 mai 2019, o dată cu alegerile pentru Parlamentul European, se…

Vizita viceprim-ministrului Ana Birchall

18.03.2019

În perioada 14-16 martie 2019 doamna Ana Birchall, viceprim-ministru pentru implementarea parteneriatelor strategice ale României, s-a aflat în Azerbaidjan…

Expoziție dedicată Centenarului Marii Uniri

21.06.2018

Pe 20 iunie 2018 a avut loc, la Biblioteca Națională a Azerbaidjanului, în prezența unui numeros public, vernisajul expoziției “Marea Unire. De la…

Vizita Secretarului de Stat pentru Culte, Victor Opaschi

15.05.2018

În perioada 11-13 mai 2018 s-a aflat în vizită la Baku o delegație a Secretariatului de Stat pentru Culte din România, condusă de secretarul de stat…